A apărut editorialul scris pentru Business Standard

E a III-a apariţie editorială după cel din revista Cariere, Curajul intr-un start-up si celălalt din Business Standard, Secretele creativitatii.

Îmi place să scriu, la fel de mult cum îmi place să susţin traininguri şi prezentări. Probabil voi dezvolta mai mult aceste arii în anii ce vor veni.

Patron sau intreprinzator?

Tudor Maxim, managing director ELEVATE

Conducatorii afacerilor din anii ‘90, indeosebi, au fost denumiti, de cele mai multe ori, patroni, cuvant care vine din Roma antica pentru a defini notiunea de patrician – membru al comunitatii gentilice, iar mai tarziu al aristocratiei gentilice, care se bucura de toate drepturile si privilegiile existente.

Pentru Romania anilor ‘90, probabil ca patronul avea de multe ori drepturi si privilegii, in special in relatia cu angajatii, si mai putin obligatii. Pentru noi, tinerii intreprinzatori, eticheta aceasta de patron nu ni se potriveste.

Numele acesta pare a se asocia mai mult cu cei care s-au imbogatit prin maniere mai putin cunoscute si, eventual, mai putin ortodoxe. Patronii sunt cei care erau undeva sus, intr-o pozitie intangibila, si pentru care lucrau persoane tematoare sa nu isi piarda slujbele. Antreprenorul de astazi vede in echipa sa si in membrii acesteia un partener de nadejde, fara de care indeplinirea misiunii sale de business nu ar putea prinde viata. Patronului ii place sa fie numit “sef”, pe cand antreprenorul este fericit sa stie ca este un bun coleg.

Diferenta cea mai mai importanta intre ieri si azi, intre economia de tranzitie si economia de piata, intre patron si antreprenor este data de transparenta. Cei care dezvolta o afacere acum sunt lideri care stiu sa transmita visul pe care il au tuturor celor cu care intra in contact. Stiu sa isi faca echipa sa imbratiseze misiunea companiei si a initiativei antreprenoriale. Unui antreprenor nu ii este frica sa isi impartaseasca planurile si visurile. Beneficiile sunt mult mai mari decat eventualele riscuri. Am constatat o schimbare uriasa de mentalitate, in cadrul primei editii a programului Tineri Antreprenori, ce are drept misiune dezvoltarea antreprenoriatului din Romania prin mentorat, sustinut de antreprenori de succes pentru tineri, viitori antreprenori. Cei selectati participa gratuit la un program ce se desfasoara timp de o luna. Fiecare participant are un mentor cu care va petrece patru saptamani la biroul acestuia. Mentorul il implica in activitatile sale cotidiene, dar ii arata si strategia prin care a reusit sa construiasca si sa administreze compania pe care a creat-o.

Proiectul este organizat de voluntari din cadrul Junior Chamber International București, filiala locala a celei mai importante organizații mondiale de tineri antreprenori și tineri manageri (www.jci.cc). Pana la sfarsitul lunii, se fac inscrieri pentru editia a II-a proiectului. Vor fi mentori dornici sa impartaseasca din succesele, dar si din esecurile experimentate. Va exista un concurs de planuri de afaceri cu premii (printre care si posibilitatea calificarii celui mai bun pentru finala mondiala din Tunisia). Editia din mai extinde proiectul din Bucuresti si in Cluj-Napoca. Participantii la program sunt antreprenorii si mentorii de maine, care contribuie la dezvoltarea unor noi mentalitati si a unor noi metode de lucru in economia romaneasca.

Similar Posts:

Popular Posts:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

2 thoughts on “A apărut editorialul scris pentru Business Standard

  1. Pingback: JCI și spiritul antreprenorial | Blog Tudor Maxim

  2. Pingback: JCI și spiritul antreprenorial | JCI Bucuresti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *