Curajul intr-un start-up

Un articol aparut in revista Cariere din luna octombrie 2007:

Curajul este unul dintre cuvintele-cheie atunci cand pornesti pe un drum necunoscut, cum ar fi acela al infiintarii si dezvoltarii unei organizatii noi. Curajul este foarte mult legat si de intuitie, de lipsa de prejudecati si de asumarea unor riscuri, lucruri care lipsesc destul de mult tinerilor. La nivel declarativ, majoritatea dintre ei ar fi fericiti sa aiba propria afacere, insa foarte putini fac in mod real ceva in sensul acesta. Pana la urma ce ai de pierdut?

Experienta mea este foarte mult legata atat de o firma noua, cat si de un domeniu inexistent pana acum doi ani, respectiv publicitatea in lift. Pe langa faptul ca nu aveam o experienta profesionala indelungata cand am pornit in afacere – aveam 22 de ani – nu aveam nici experienta relevanta in domeniul publicitatii. Mi-am asumat insa aceste premise si am renuntat atunci la o viitoare cariera in avocatura si la tentatia unei burse de studiu. Cu cateva luni inainte de licenta, m-am hotarat sa pun in practica o idee venita in lift. Nu stiam prea bine nici cum functioneaza o firma si nu aveam nici o certitudine legata de viabilitatea a ceea ce urma sa fac – reclama in lift.

Odata cu inceputurile firmei am realizat ca nu e o activitate atat de diferita, in linii mari, de aceea a unui ONG sa zicem, asa incat am valorificat experienta acumulata in The European Law Students`Association (ELSA). In plus, pasiunea pentru publicitate m-a ajutat sa recuperez rapid lipsa experientei din domeniul publicitar.

Atat in organizatia anterioara ELSA, cat si la Elevate am incurajat initiativa, increderea in sine si valoarea parteneriatului. Nu conteaza ca esti tanar si faci parte dintr-o organizatie noua si/sau cu putere mica de negociere. Este important sa ai o atitudine orientata inspre valoarea parteneriatului si sa ai curaj sa-ti asumi statutul de tanar, care poate purta o discutie sau o negociere de la egal la egal cu parteneri mai experimentati.

Urmatorul pas era ca ceea ce facem sa fie validat de piata. Si erau foarte multe necunoscute legate de reusita crearii unei nise intr-o industrie foarte competitiva, cum e publicitatea. Cum insa nu exista altcineva care sa fi facut acest lucru inainte, ne-am asumat rolul si curajul de a introduce si de a promova ceva inovativ, cum era atunci reclama in lift.

Acest curaj ne-a fost rasplatit din plin de cele peste 100 de campanii pentru clienti din diverse domenii de activitate desfasurate pana acum in lifturile din reteaua Elevate.

Similar Posts:

Popular Posts:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

2 thoughts on “Curajul intr-un start-up

  1. timpileius

    Încă o dată felicitări pentru curajul tău şi pentru încrederea în tine. Nu toţi sunt făcuţi pentru aşa ceva. Nu toţi au curajul necesar să facă paşi înspre o afacere proprie, nu toţi au nevoie de asta. Curajul, după mine, e necesar în orice evoluţie. Încrederea în sine are la bază curajul de a fi cineva, de a fi propriu, responsabil de sine şi cu scop. În orice direcţie s-ar îndrepta curajul fiecăruia din noi, cu cât vor fi mai mulţi curajoşi, cu atât o vom duce mai bine. (intervine mult aici morala şi legea care trebuie respectată, pentru a avea o etică în parcursul instinctului urmărit întru împlinire, curajos) Părerea mea.

  2. Pingback: A apărut editorialul scris pentru Business Standard | Blog Tudor Maxim

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *