Nu mai țin minte unde am găsit aceste reguli, dar cred că pot fi utile pentru toată lumea
(1) Feedback-ul eficient este specific, nu general
(2) Feedback-ul eficient este intotdeauna centrat pe comportamente specifice, nu pe persoana in sine sau pe intentiile acesteia
(3) Feedback-ul constructiv este diferit de critica; spre deosebire de critica, el este descriptiv (nu evaluativ) si ar trebui intotdeauna sa fie orientat spre comportament, nu spre persoana in sine.
(4) Ori de cate ori e posibil, se obtine impactul cel mai puternic daca feedback-ul este solicitat de persoana respectiva.
(5) Cel mai bun feedback este mesajul transmis cu intentia onest declarata de a-l ajuta pe cel caruia i se adreseaza.
(6) Feedback-ul eficient este corect incadrat in timp. Fie ca este feedback pozitiv sau negativ, e bine sa fie dat cat mai repede dupa evenimentul care l-a provocat;
(7) Feedback-ul eficient implica ce sau cum a fost realizata o actiune, nu de ce. A intreba "De ce?" inseamna a solicita motivatiile persoanei in cauza, sicreste riscul de a provoca o reactie defensiva.
(8) Feedback-ul eficient implica impartasirea cu persoana in cauza a informatiilor si a observatiilor personale legate de o situatie specifica.
(9) Feedback-ul devine eficient daca este consistent in timp: daca o actiune este extraordinara azi, la fel ar trebui considerata si maine.
iaca gasit-am si o posibila sursa http://www.clubafaceri.ro/info_articole/35_comportament_organizational/380/Cum+sa+oferim+un+feedback+eficient.html
noroace tinere!
50 RON sau euro?:)
Sper ca au fost utile regulile.sunt gratis:)
(10) feedback is 50 😉