Știați ca Uber contribuie la aglomerarea și la poluarea unui oraș?
Sunt un mare fan al tot ce înseamnă shared-economy. Am ținut și prezentări pe tema aceasta.
Dar nu m-am gândit că un serviciu că Uber de fapt aglomerează și poluează mai mult un oraș decât să producă efectul opus.
E și logic. Prea puțină lume renunță la mașina proprie pentru Uber pentru drumurile zilnice la muncă, la cumpărături zla dus/adus copilul de la grădiniță.
Mai mult e folosit de cei care nu au mașină și prefera confortul Uber vs taxiuri obișnuite sau mijloacele de transport în comun. Dacă picură puțin nu mai bine ești luat de unde ești tu de o mașină decât să mergi pe jos sau să îți mai scoți bicicleta?
Conform unui studiu recent făcut în Boston, pe un eșantion de 944 de utilizatori Uber, șase din 10 au declarat că dacă nu ar fi existat aplicația Uber ar fi folosit transportul public, ar fi mers pe jos, cu bicicleta sau ar fi renunțat cu totul la călătorie.
In America am testat noul lor serviciu, Uber express pool. Trebuia sa ajungi pe unul din traseele principale ale mașinilor, împărți mașina cu alți călători și ajungi să plătești mai puțin chiar că la metrou sau la autobuz. Avantaj client, dezavantaj trafic și mediu.
România e în urmă cu multe epoci în multe privințe versus țările occidentale.
Ca să putem recupera decalajul trebuie să ardem etape și să implementăm cele mai noi soluții și tehnologii.
În loc să cumpăram acum 500 autobuze diesel, cum ar fi fost ca până în 2024 toate autobuzele din București să fie electrice? să aibă benzi dedicate, să fie curate, să vină foarte des și la timp, conform unui orar afișat electronic în stații și pe google maps?
Până atunci măcar Uber și Taxify de ar avea până atunci în România o pondere cât mai mare a mașinilor electrice…